Zamieszczone przez beaviso
opony letnie - co myślicie
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez beavisoNiestety, po weekendzie kolejne małe rozczarowania BluResponsami. Odbyłem szybką trasę 550km lichymi drogami powiatowymi. Na niektórych odcinkach nawierzchnia nowa, ale droga kręta, a ruch niewielki. To lubię, więc pojechałem trochę ostrzej. No i zdziwienie - to "nie ten samochód", którym jechałem tą samą drogą równo przed rokiem... Opony wyraźnie bardziej miękkie od fabrycznie montowanych CEC3. Zniknęło gdzieś niewzruszone prowadzenie, pojawiła się "gumowatość" i niepokojący szum dociążanych opon przy szybszym pokonywaniu łuków. Wiem, że od 195/65 R15 nie można wiele wymagać, ale naprawdę auto prowadziło się lepiej w łukach na CEC3, żadnego jęczenia opon nie było słychać, auto szło za ręką idealnie i pozwalało na ciut więcej...
A na deser - na znanym skrzyżowaniu już pod domem, dziesiątki razy pokonywanym, przy wcale nie mocnym hamowaniu z ok. 80 km/h dwa razy ABS interweniował (warstwa wody zalegała w płytkiej koleinie). A miało być tak dobrze na mokrym. No cóż, po początkowym entuzjazmie pora ochłonąć i przyzwyczaić się na kolejne 5 lat
M.
Właśnie wróciłem z Chorwacji, zrobiłem niecałe 6000 km z różnymi prędkościami, po drogach różnej jakości i w bardzo różnych warunkach pogodowych.
Tegoroczny wyjazd nie oszczędził nam nieoczekiwanych zmian temperatur i gwałtownych opadów deszczu.
Jeździłem autostradami z prędkościami autostradowymi i górskimi krętymi serpentynami z prędkościami dostosowanymi do warunków.
Z pełna świadomością mogę napisać, że opony sprawowały znakomicie.
Jestem bardzo zadowolony.
Nie jeżdżę "ostro" ani "sportowo". Jeżdżę normalnie, wożę rodzinę.
Od opon oczekuje przede wszystkim dobrego prowadzenia i przewidywalnego zachowania w różnych warunkach. Ważny dla mnie jest również komfort jazdy i cisza.
Te opony dokładnie odpowiadają moim oczekiwaniom.
O trwałości na razie się nie wypowiadam, bo po przejechaniu 8 tys. km od założenia, opony nie mają prawa wykazywać zauważalnych oznak zużycia.
...Ale jeśli ktoś szuka opon sportowych, to odradzam.
Komentarz
-
-
Voit A jakie opony miałeś założone poprzednio?
Ode mnie jeszcze większym krytykiem BluResponsów okazuje się moja żona, zwykle jeżdżąca innym autem, ale ceniąca w Skodzie (do niedawna) "zwartość" prowadzenia, także przy dużej prędkości, gdy silnie działa degresywne wspomaganie instalowane w O2. Cóż, ona "lubi zapierdalać", ja zaś jeżdżę spokojniej. Dziewucha nie szczędzi nowym oponom krytyki, a ja staram się zauważać dobre strony - czyli komfort, ciszę. Jednak ogólnie jestem nieco rozczarowany - poprzednie "balony" CEC3 były mimo swego rozmiaru sztywniejsze. Mam nadzieję, że Dunlopy przynajmniej nie będą ząbkować (CEC3 nie ząbkowały, ale w aucie żony GY OptiGrip wyząbkowały dość szybko).
M.666 4U
Komentarz
-
-
Poprzednio jeździłem na Goodyear EfficientGrip rozmiar 205/55 R16
To też były miękkie, komfortowe i ciche opony.
U mnie nie ząbkowały w jakiś dramatyczny sposób, wbrew opiniom że GY muszą ząbkować.
Pod koniec eksploatacji jakieś oznaki ząbkowania już były, ale jeździłam na nich pięć lat.
Dunlopy są bardziej ciche.
Komentarz
-
-
Po oględzinach okazało się, że naprawdę nie mam czego jeszcze naprawiać... Potwierdziło się tylko moje odczucie, które pokrywało się z momentem zmiany opon. Mówi się trudno, Skoda i tak pełni rolę toczydełka na zakupy i rezerwy dla Vectry. Teraz skupiam się na wyborze opon dla Opla - huk wyząbkowanych GY jest nie do zniesienia. Wybiorę prawdopodobnie CSC5.
M.666 4U
Komentarz
-
-
na szczęście większość ludzi zadowolona z bluresponse.
jeśli lubisz przycisnąć nie kupuj dziadkowozowej opony
ogolnie wszyscy idą w taki sam typ konstrukcji opony w ich glownym produkcie. szerokie okrezne 3-4 rowy a pozatym niewiele nacięc
taka opona jest idealna do jazdy na wprost. odporna na aquaplaning wzdluzny (czyli najczęściej spotykany. bo na zakretach w deszczu ludzie się boją) i ma niskie opory. ostanu parametr mozna regulowac mieszanką stad jedne sa "bardziej sportowe" inne mniej
najbardziej smiesza opony sportowo-komfortowe. czyli miekks mieszanka na wyzej opisanych oponach i dodatkowo miekkie boki. daj to złudzenie przyczepnosci bo dobrze hamuje i nie mieli na starcie. z kolei na zakretach auto plywa na oponie
wlasnie chyba bluresponse ma miekkie boki i dosc miekka mieszankę
wiec opona dobra ale jak ktoś na zakrecie pocisnie to sie zdziwi
tak samo mialem z continental premium contact 2. trzymały bdb ale kladly sie strasznie
Komentarz
-
-
Moge tylko potwierdzic to co napisal kolega wyzej. Opona troche za miekka. W octavii II nie bylo to tak odczuwalne z uwagi na lepsze rozlozenie masy. W OI z dieslem jest to bardzo odczuwalne w zakrecie z uwagi na przesuniety do przodu srodek ciezkosci. Opona jest bardzo dobra ale tylko do normalnej jazdy. W zkrecie nie ma co przesadzac.
Komentarz
-
-
ja też mogę tylko pozytywnie o Dunlopach ( moje 205/55/16 W), ale też tak jak wyżej piszecie przy normalnej i dynamicznej czasami jeździe, bo ta opona została do tego stworzona, ciężko mi zrozumieć że ktoś narzeka ale cóż po to jest taki wybór opon, że każda potwora znajdzie....., tak musi być
Komentarz
-
-
witam, koledzy, sprzedaję komplecik alufelg 15 cali z oryginalnymi oponami z ASO i chciałbym 16 cali, jakie polecicie, interesują mnie jak najcichsze opony, jeżdżę 140 non stop na autostradzie i lubię posłuchac muzyki, stąd głośność ważna.Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
Komentarz
-
-
Koledzy z budzetowych opon polecam Hankook kinergy eco. W o2fl zjezdzilem fabrycze conti eco i po przesiatce na hankooka w aucie jest ciszej i bardziej komfortowo (cisnienie to samo). Po ostatniej ulewie wode odprowadzaja idealnie. Takze nie ma sie co bac. Przy rozmiarze 195/65/15 cena ponizej 200zl/szt :lol:
Komentarz
-
-
mezoo
Zamieszczone przez blKoledzy z budzetowych opon polecam Hankook kinergy eco. W o2fl zjezdzilem fabrycze conti eco i po przesiatce na hankooka w aucie jest ciszej i bardziej komfortowo (cisnienie to samo). Po ostatniej ulewie wode odprowadzaja idealnie. Takze nie ma sie co bac. Przy rozmiarze 195/65/15 cena ponizej 200zl/szt :lol:
Sam szukam na Motointegrator czegoś budżetowego.
Co powiecie o Dbica Frigo 2? Na polskie drogi będą ok?
Komentarz
-
Szanowni, z racji, iz moje Brygidy służą teraz Mojżeszowi za sandały, szczerząc - jako przystało na RE050 - zęby i pohukując niczem bombowiec w natarciu, po lekturze wątku testuff i innych śmestów finał przestawia sie następujaco:
CSC3 oder CSC5 ?
Warunki pracy to mocne trzymanie na winklach i godność na mokrym, jakby jeszcze nie traciły fasonu przy stracie innym aniżeli guma od majtek to juz w ogóle bralntyna, o co w dokoksowanym kopcioochu wcale nie tak łatwo z racji przyrostu momentu o gracji kopa w dupę
rozmiar to standard 225/45/17, ale ni cholery nie wiem jaka kombinacja indeksów byłaby optymalna czy np 94 W tudziez 91 Y etc.
Ktos coś, kiedyś, jakos...jakie przemyślenia ma?>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez navigatorjako przystało na RE050 - zęby i pohukując niczem bombowiec w natarciu
Ja kupilem Dunlopy Sport Maxx RT. Sa mieksze niz RE050.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawko80rrja też mogę tylko pozytywnie o Dunlopach ( moje 205/55/16 W), ale też tak jak wyżej piszecie przy normalnej i dynamicznej czasami jeździe, bo ta opona została do tego stworzona, ciężko mi zrozumieć że ktoś narzeka ale cóż po to jest taki wybór opon, że każda potwora znajdzie....., tak musi być
Ihmo nie widzę różnic do poprzednich CSC2. - no może są ciut głośniejsze.
Zużycie też podobne więc myslę że też przejadę na nich 70/80 tys z moim spokojnym stylem jazdy.
Komentarz
-
-
No i na mnie przyszedł czas...
Zaczynam szukać czegoś letniego na przyszły sezon...
225/40/18.
Teraz mam Micheliny Pilot Exalto kupione razem z autem. Wytrzymały 7 lat w RS-ie więc wynik świetny. Huczą już nieźle. Bieżnik umiera też wyraźnie...
Rozważam Bridgestone, Michelin, Dunlop i Continental.
Z doświadczenia wiem, że np. Conti SportContact-y dość szybko się kończą. Miałem 2 kpl. w OI.
Co doradzicie ? Korcą mnie trochę Potenzy ew. jakieś pilot Sport-y...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
Komentarz